Account en facturering

Account aanmaken

Je maakt een account aan wanneer je je abonneert op CANAL+. Je gebruikersnaam is je e-mailadres. Je kiest zelf een wachtwoord.  Hiermee kun je inloggen in zowel de app als in MIJN CANAL+. 

Abonneer nu

Inloggen op Mijn CANAL+

  • Neem je een abonnement op CANAL+, dan maak je ook een Mijn CANAL+ account aan canalplus.nl.  
  • Ga naar het profiel-icoontje rechtsboven op canalplus.nl en klik op LOGIN. Of ga direct naar Mijn CANAL+. Vul je gebruikersnaam en wachtwoord in. Je gebruikersnaam is het e-mailadres dat je bij het abonneren hebt opgegeven. 
  • In Mijn CANAL+ pas je gemakkelijk je gebruikersnaam en wachtwoord aan. 

Ben je je inloggegevens vergeten? Ga naar Wachtwoord vergeten en vul je e-mailadres in. Klik op Verzenden. Je ontvangt een e-mail met een link naar een pagina waar je je wachtwoord kunt wijzigen.

Je CANAL+ abonnement opzeggen en opnieuw starten

Je kunt je account makkelijk online annuleren via Mijn CANAL+. Je hoeft hiervoor maar twee keer te klikken. Je betaalt geen annuleringskosten. Je kunt je account op elk gewenst moment stopzetten en opnieuw opstarten in Mijn CANAL+.

Wijzigen van accountgegevens

Je kunt in Mijn CANAL+ eenvoudig je accountgegevens als je gebruikersnaam en wachtwoord aanpassen. Gebruik hiervoor de rode knoppen “gebruikersnaam wijzigen” of “verander wachtwoord”.

Wijzigen betaalgegevens

Je kunt in Mijn CANAL+ zien welke betaalmethode je nu gebruikt. Klik op de knop “Wijzig” om de betaalmethode aan te passen. Selecteer de gewenste betaalmethode en bevestig dit met de knop “Opslaan”.

Factuur bekijken

In Mijn CANAL+ vind je onder ‘Facturen’ al je facturen. Klik op een factuur om de specificaties ervan te bekijken of download de factuur als pdf.

Facturering

We incasseren je abonnementskosten voorafgaand aan je abonnement maand via de door jou gekozen betaalwijze. Je abonnement start op de datum van je registratie of op de datum waarop je gratis proefperiode is geëindigd. We incasseren je abonnementskosten een maand later op dezelfde dag.

Gemiste betaling

Kunnen we de abonnementskosten niet incasseren? Dan ontvang je op de dag dat je abonnement eindigt, een e-mail met daarin een link om te betalen.  

  • Als je niet betaalt, wordt je abonnement de volgende dag stopgezet. Wil je weer kijken? Dan kan je gemakkelijk je abonnement weer activeren.
  • Als je eerste betaling mislukt, dan proberen we het laten nog een keer. Lukt het dan weer niet, dan ontvang je een e-mail dat de betaling mislukt is met een link om alsnog te betalen.